Milah Wouters werkte zomer 2019 tot begin 2020 als interimmanager New Business Development Rode Kruis Nederland. Naast het ontwikkelen van nieuwe concepten en proposities, het managen van bestaande projecten heeft Milah training gegeven over lean startup en ontwikkelen van minimum viable product om concepten te testen en toetsen.
Van zomer 2018 – 2019 werkte Milah als interimmanager Corporate Partnerschappen Rode Kruis Nederland. Naast het vervangen van twee collega’s met zwangerschapverlof heeft ze samen met manager Frank Asser een aangescherpte visie en strategie ontwikkeleld voor Corporate Partnerschappen. Op basis van shared value gaat het Rode Kruis Nederland op zoek naar partnerschappen die een win-win voor alle partijen zijn.
Fairvent was als interim manager bij Bugaboo van 2015 – 2017 aangetrokken om de volgende stappen te zetten: ontwikkelen van visie en strategie met het MT op Corporate Responsibility. Daarnaast werkte ze samen met de communicatie, inkoop en de design afdeling om projecten op te starten, vertaling van de strategie naar focus gebieden te maken, impact door te rekenen en te vertalen naar implemenatatie trajecten. In nauwe samenwerking met verantwoordelijke personen.
Fairvent heeft nauw samenwerkt met de volgende experts: Marielle Pfann van Pfann Consultancy, Annette Schermer van CAVO Amsterdam, Anke Kampschreur en Veronika Uhl van Himmelblau.
Fairvent was adviseur voor het Corporate Responsibility team voor het vastgoedbedrijf Redevco van 2009 – 2011. Fairvent was o.a. procesbegeleider van het MVO jaarverslag, heeft een corporate giving policy en procedure ontwikkeld, aanzet gemaakt voor de stakeholder engagement policy, CR strategie algemeen en presentaties en planning. In 2009 is het eerste CR report gepubliceerd.
Van april tot September 2011 was Fairvent interim Corporate Director Social Responsibility USG People N.V. Naast het finaliseren van een CSR beleid is er een inventarisatie van bestaande initiatieven en de status quo van het CSR beleid binnen USG People gemaakt. Dit heeft geresulteerd in een intern rapport met een overzicht van quick wins, uitdagingen en een overzicht van acties en stappen te nemen om het CSR beleid te vertalen naar de praktijk. In aanvulling op dit rapport zijn er overzichten gemaakt voor aanbestedingen, klanten en is gestart met de herziening / herontwikkeling van de kernwaarden.
Begin 2012 is Fairvent gevraagd mee te denken in de te nemen implementatiestappen van de kernwaarden USG People.
In opdracht van Fairconnect heeft Fairvent de ‘achterkant’ van de organisatie ingericht met behulp van het Internal Value System (IVS). FairConnect brengt organic en fair trade producten op de markt en wil zeker weten dat de leveranciers en producenten zich aan de waarden van FairConnect houden. Opbouw van de opdracht:
- Identificatie/bevestiging van de waarden;
- Vertalen van de waarden naar meetbare criteria;
- Ontwikkelen functioneel design informatie; en,
- Check met de praktijk, haalbaarheid en toetsing informatie & data systeem.
In zomer 2019 heeft Milah in opdracht van Stichting Vrienden van de Philharmonie Zuinederland, een heidag gefaciliteert en voorbereidt. Samen met Jacqueline Hospers hebben we de Purpose van de Stichting geanalyseerd en herijkt. O.a. aan de hand van trends en ontwikkelingen in fondsenwerving, ontwikkelingen binnen de Philharmonie organisatie en interviews met stakeholders.
In samenwerking met 100% Zomer heeft Fairvent van eind 2011 tot begin 2012 een handboek met instrumenten voor FairMatch Support ontwikkeld. Dit betekent het vertalen van strategie naar procedures waar partners van FMS en FMS zelf mee kunnen werken. Voorafgaande is een inventarisatie gemaakt van de bestaande praktijk en ervaring en met behulp van bestaande modellen is een gewenste situatie op strategisch, tactisch en operationeel niveau benoemd en vertaald naar de praktijk d.m.v. een handboek.
Andere projecten
Van zomer 2012 tot mei 2014 directeur van de Stichting de Nationale DenkTank. Ze was verantwoordelijk voor externe relaties, partners en acquisitie. Tevens heeft ze zich beziggehouden met procesverbetering op het bureau, uitbreiding van het team, business development op lange termijn zoals een nieuwe financieringsmodel en inhoudelijke voorbereiding van de thema’s Voedsel, Zorg en Big Data. Ook gedurende de DenkTank heeft ze zich beziggehouden met procesverbeteringen en de implementatie van de DenkTank oplossingen.
DoeTank is een programma van zeven vrijdagen
om jouw idee te realiseren
DoeTank biedt een structuur, discipline en de gedragsverandering die je nodigt hebt om te gaan DOEN! Of je nu een idee hebt binnen de organisatie waar je werkt of je wilt je eigen onderneming starten: DoeTank geeft antwoord op de desirability, viability en feasibility van je idee.
In 2015 is Milah samen met Charlotte van Leeuwen (Bord en Stift) en Patrick Leenheers (THNK) de DoeTank gestart. Als opvolging van de Denktank om al die prachtige en inspirerende ideeen tot uitvoering te brengen.